Το τυρί διατηρεί τα περισσότερα από τα θρεπτικά συστατικά του γάλακτος από το οποίο παρασκευάζεται.

Αποτελεί πηγή πρωτεΐνης και κυρίως καζεΐνης, β- λακτογλοβουλίνης και α-λακτοαλβουμίνης. Με άλλα λόγια «κληρονομεί» τα 4/5 της πρωτεΐνης του γάλακτος από το οποίο παράχθηκε. Οι πρωτεΐνες αυτές αποτελούν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, αντίστοιχες με αυτές του κρέατος και για το λόγο αυτό συχνά χρησιμοποιείται στη διατροφή σε αντικατάσταση του κρέατος π.χ. συνοδεύοντας κάποιο λαδερό. Μελέτες δείχνουν πως δομικά συστατικά της καζεΐνης, της βασικής πρωτεΐνης του τυριού, εμφανίζουν σημαντική δράση στο σώμα μας, όπως ο έλεγχος της αρτηριακής πίεσης, η ενίσχυση της φυσικής άμυνας του οργανισμού, η προστασία των δοντιών και των οστών κα (L. Ebringer et al., 2008, Meisel, 2001).

Αν και το γάλα είναι πολύ καλή πηγή υδατανθράκων με πρωταγωνιστή τη λακτόζη, το τυρί περιέχει πολύ μικρή ποσότητα αυτής. Αυτό συμβαίνει διότι η λακτόζη διαλύεται κατά την παρασκευή και την ωρίμανση του τυριού από τους μικροοργανισμούς και τα διάφορα ένζυμα.

flag flag flag flag flag flag